Сүңгуір қайық қалай және қашан пайда болды?

Сүңгуір қайық қалай және қашан пайда болды?

Сүңгуір қайық тарихы

Сүңгуір қайық өнертабысы бұл адамзаттың ақыл-парасаты мен әскери техниканы құру мен дамыту тарихындағы маңызды оқиғалардың бірі. Әскери суасты қайықтарының мақсаты кенеттен әрекет ету. 1578 жылы ағылшын Уильям Боурн алғашқы суасты қайықты және суды босататын ауа құбыры бар кемені сипаттады. Сол уақытта мұндай қайық болғаны туралы шынымен белгісіз. Тері жамылғысы бар алғашқы суасты қайығын  голландиялық К.Ван Дреббель 1620 жылы жасаған. Сонымен қоса король Яков I  Темза өзені арқылы жүзіп өткен дейді. Өкінішке орай, осы кеменің сызбалары сақталмады. 

Практикалық қолдануды алған алғашқы сүңгуір қайықтар 1776 жылы АҚШ-та француз өнертапқышы Д. Бушнелл ойлап тапқан.  АҚШ-та өнертапқыш «суасты қайықтарының әкесі» деп аталды. Субмарин экипажы бір адамнан тұрды. Қарапайымдылыққа қарамастан, ол қазіргі заманғы суасты қайықтарының элементтерін яғни  герметикалық корпус және бұрандалы қозғалтқышты қолданды. Кемеде 70 кг мина рульдік доңғалақтың астында арнайы қорапқа салынған. Мина төбеге көтеріліп, кемені  километр бойымен соғады. 1776 жылдың жазында, АҚШ-та тәуелсіздік үшін соғыс кезінде қайық 50-атқыш ағылшын фрегатына  қарсы табысты шабуыл жасады.

Сүңгуір қайық пайда болу тарихы
Xreferat.com

Даму кезеңі

1800 жылы Францияда Американдық Фултон өзінің «Тасбақа» дизайнына ұқсас, «Наутилус» атты сүңгуір қайығын жасады. Жаңа қайықта 2 м диаметрі және ұзындығы 6,5 м болатын сигара пішіні бар еді. Ал борт 3 адамнан тұрады. «Наутилус» бортында сығылған ауаның цилиндрі болды. Сондықтан экипаж бірнеше сағаттан кейін су астында болуы мүмкін еді. 1860 жылы пайда болған «Submariner» кемесі Буржуа және Бруюна сүңгуір қайықтарының құрылуының жаңа кезеңі болды. 

Оның өлшемдері бұрынғы кемелерге қарағанда ұзынырақ еді. Ені 6 м, ұзындығы 42,5 м, биіктігі — 3 м және көлемі  420 тоннаға дейін жетті. Сығылған ауада жұмыс істейтін мотордың жылдамдығы  9 немесе 7 км/сағатты құрайды. «Submariner» алаңында мина 10 метрлік штанганың соңына қарай орнатылған. Бұл ерекшеліктің арқасында жауды шабуылдауға болады. Америка Құрама Штаттарындағы азаматтық соғыс кезінде (1861-1865) ұзындығы 20 м және ені 3 м болатын “Дэвид” суасты қайықтарын пайдаланды. 

Сүңгуір қайық даму кезеңі
https://topwar.ru/

Сүңгуір қайық қозғалтқышы

XIX ғасырдың аяғында Джон Холланд сүңгуір қайықтарын бензин қозғалтқышымен ойлап тапты. Су астында қозғалыс үшін батареямен жұмыс істейтін электр қозғалтқыштары қолданылады. Алғаш рет дизельді қайық жобасын 1905 жылы Ресейдегі кеме жасау зауытының дизайнері Иван Бубнов әзірледі. 1908 жылы суда «Минога» дизель кемесінің іске қосылуы болды. Ұзақ уақыт бойы суасты қайықтарының тиімділігі шағын жылдамдықпен және су астында болудың қысқа ұзақтығымен шектелді. Батареялар оларды жер үстіне орнатқан қозғалтқыштардан қуаттандыру үшін жылдам зарядталған, қайықтар бетіне жүзуге тура келді. Екінші дүниежүзілік соғыста су астындағы дизельді қозғалтқыштарды үздіксіз пайдалану үшін сорғышты қолдану керек еді. Қазіргі заманғы атомдық суасты қайықтарында электр станцияларына ауа қажет емес, олар су астында май құюсыз-ақ ұзақ жұмыс істейді.