Мем құбылысы қалай және қашан пайда болды?

Мем құбылысы қалай және қашан пайда болды?

Мем — бұл мәдени ақпарат бірлігі. Имитация негізінде адамнан адамға берілетін кез-келген фраза, идея, символ, сурет немесе дыбыс болуы мүмкін. Соңғы критерий іргелі болып табылады. Өйткені мемнің пайда болу тетігі имитациялау (репликация) арқылы ғана жүзеге асады. Мәдениет ақпаратының бірлігі ретінде, мем нақты жағдайға тәуелді емес, әмбебап кодекс болып табылады. Іс жүзінде, бұл бірдей нәзік әртүрлі жағдайларды түсіндіру үшін пайдаланылатын жағдайларда көрінеді.

Мем шығу тарихы

Мемді құбылыс ретінде зерттеу 1970-жылы көптеген батыстық ғалымдар айналысты. Жаңа ғылым саласы меметика пайда болды. 1976 жылы ағылшын ғалымы Ричард Докинз  “Эгоистық ген ”(The Selfish Gene) кітабын жариялады. Сол кітапта мем бірлігі және меметикаға ғылымы пайда  болды. Жалпы айтқанда, бұл идеяларды мәдени ақпарат бірліктері ретінде қарастыратын тәсіл. «Мем» термині Докинз шығармаларында генетикадағы «генге» ұқсас болып көрінеді.Мем тұжырымдамасын басқа ғалым Дуглас Рашкоффтың жұмысында дамып келеді. Ғалым мемге  медиа кеңістік ұғымын енгізеді. Рашкоффтің «Mediavirus. Поп-мәдениет сіздің ақыл-ойыңызға қалай әсер етеді?” кітабы Докинз идеясын дамытады.

Мем пайда болу тарихы және оны құрушы Ричард Докинз
youtube.com/

Егер Докинзтың ойынша «мем» генетикадағы «генге» ұқсас белгілі бір ақпарат болса, онда Рашкоффтың ойынша «мем» — бұл күрделі вирус деп санайды. Ол медиа вирустарды тікелей немесе тікелей тікелей әсер ететін оқиғалар мен оқиғаларды (медиа оқиғаларды) шақырады. Тиісінше, сол аталмыш кітабында Рашкофт әртүрлі БАҚ қоғамдық пікірге қалай әсер етеді және қалай әсер етеді деген мысалдарды сипаттайды.

 Дуглас Рушкофф тұжырымдамасы ХХ ғасырдың екінші жартысына қатысты. Сол кезде, оның пікірінше, қоғам «инфосфера» деп атаған жаңа дәуірге өтті. Медиа белсенділік, саяси PR, интерактивті медиа, медиа вирустар және т.б. сияқты құбылыстардың пайда болуы мен таралуы үшін құнды негіз береді.Рашкофф айтқандай, бұқаралық санада елеулі өзгерістерді тудыруы мүмкін медиа тұтынушыларды және тарататын медиа вирустардың қызығушылығын тудырады.

Мем түрлері

Мемдардың көптеген жіктемелері бар. Оларды түрлі белгілерге қарай бөлуге болады. Мысалы, пайда болу әдісіне сәйкес бөлінеді:

1.Әдейі құрылған.(маркетологтар немесе брендті немесе өздерін алға жылжыту үшін түтікші пайдаланушылар жасайтын «форсед мем» деп аталады)

2.Олар өздігінен пайда болғандай көрінеді. Бірақ олар бірден мүдделі тараптардан алынып, кез-келген мақсатқа жұмсалады.

3.Өзін-өзі жарататын.

4.Семиотикалық негізде. Мемдер стандартты түрде көрнекі, есту, мәтін және аралас болып бөлінеді.

Визуалды түрі  ең көп тараған. Бұл адамның сүйікті суреттері, демотиватор, кеңестері, комикстері, фотожабтары және т.б.

1.Аудио. (әндер, ұрандар, ұрандар.)

2.Мәтіндік. (Кез келген ауызша сөйлемдер, неологизмдер, мәтіндерде бар өлеңдер, ұрандар).

3.Аралас. (бейнематериалдарды оларға жатқызуға болады, өйткені олар көрнекі және есту ерекшеліктерін біріктіреді. Кейбір дереккөздерге сәйкес, аралас (креолизоцияланған) жұптастар мәтінмен бейнеленген, өйткені олар визуалды және ауызша мазмұнды біріктіреді).

Мем пайда болуы және түрлері
https://vk.com/

Интернет-мемдер

Интернет-мемдер өмір сүру мерзіміне байланысты әр түрлі  критерийлерге сәйкес бөлінуі мүмкін. Қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді. Жағдайларға байланысты, бірнеше күн немесе бірнеше жылға дейін созылады. Содан кейін репликация процесі баяулайды немесе тоқтатылады. «Қызу кезеңі» келіп басқа мемға ауысады.

 Интернет стилінде ирониялық, демотиваторлық немесе ынталандырғыш, үгіт-насихаттауға және т.б. бөлуге болады. Ерекше ерекшеліктер бойынша жалпы және мамандандырылған (жергілікті) болып бөлінеді. Соңғылардың тасымалдаушылары әртүрлі мамандықтардың немесе субкультуралардың өкілдері. Мысалы, IТ-саласының сарапшылары немесе дәрігерлер, рокерлар немесе электрондық музыка әуесқойлары.